艣roda, 30 listopada 2016

44. Andrzejkowa noc, Ekspresowa od偶ywka regeneracyjna Gliss Kur Oil Nutritive - moja opinia - tysiatestuje

Hej 馃挏馃挏馃挏

Jako, 偶e dzi艣 mamy 30 listopada - Imieniny Andrzeja, sk艂adam z tej okazji serdeczne 偶yczenia wszystkim Andrzejom i Andrzejkom :) O w艂a艣nie.. Andrzejki.. Mo偶e najpierw zasi臋gnijmy nieco historii tego 艣wi臋ta.
Prawid艂owo wr贸偶by andrzejkowe powinno si臋 wykonywa膰 w wigili臋 imienin Andrzeja, czyli o 24.00 w nocy z 29 na 30 listopada. 
Niegdy艣 wr贸偶by andrzejkowe mia艂y charakter wy艂膮cznie matrymonialny i przeznaczone by艂y tylko dla niezam臋偶nych dziewcz膮t (m臋skim odpowiednikiem andrzejek by艂y katarzynki). Pocz膮tkowo andrzejki traktowano bardzo powa偶nie, a wr贸偶by odprawiano tylko indywidualnie, w odosobnieniu; w czasach p贸藕niejszych przybra艂y form臋 zbiorow膮, organizowan膮 w grupach r贸wie艣niczych panien na wydaniu, za艣 wsp贸艂cze艣nie przekszta艂ci艂y si臋 w niezobowi膮zuj膮c膮 zabaw臋 gromadz膮c膮 m艂odzie偶 obojga p艂ci.
Pochodzenie andrzejkowych wr贸偶b matrymonialnych nie jest do ko艅ca znane – niekt贸rzy autorzy wskazuj膮 na staro偶ytn膮 Grecj臋, podkre艣laj膮c podobie艅stwo 藕r贸d艂os艂owu imienia Andrzej (Andress) i greckich s艂贸w anerandros oznaczaj膮cych m臋偶a, m臋偶czyzn臋; inni odwo艂uj膮 si臋 do kultu starogerma艅skiego boga Frejra, dawcy bogactw, b贸stwa mi艂o艣ci i p艂odno艣ci.

Tak opowiada nam Wikipedia :)
Przyk艂adowe, znane wr贸偶by, to :

Losowanie przedmiot贸w o symbolicznym znaczeniu np. listek oznacza艂 staropanie艅stwo, obr膮czka lub wst膮偶ka z czepka – bliski 艣lub, r贸偶aniec – stan zakonny.
Wylewanie wosku na zimn膮 wod臋 (cz臋sto przez ucho od klucza) i wr贸偶enie z kszta艂tu zastyg艂ej masy lub rzucanego przez ni膮 cienia sylwetki przysz艂ego wielbiciela, akcesori贸w zwi膮zanych z jego zawodem itp. 
Ustawianie od 艣ciany do progu jeden za drugim but贸w zgromadzonych panien: ta kt贸rej but pierwszy dotar艂 do progu mia艂a jako pierwsza wyj艣膰 za m膮偶.
Strona od kt贸rej zaszczeka艂 pies mia艂a by膰 t膮, z kt贸rej nadejdzie przysz艂y oblubieniec.
Dziewczyny rzuca艂y psu kulki z ciasta oznaczaj膮ce wybranych ch艂opc贸w i czeka艂y, kt贸r膮 zje jako pierwsz膮.
Panny ustawia艂y si臋 w ko艂o i wpuszcza艂y do 艣rodka g膮siora z zawi膮zanymi oczami; dziewczyna do kt贸rej g膮sior najpierw podszed艂 (albo skubn膮艂) – jako pierwsza mia艂a wyj艣膰 za m膮偶 (wr贸偶ba znana na Kujawach i w Ma艂opolsce)
Dziewczyny k艂ad艂y na 艂awie placki posmarowane t艂uszczem i sprowadza艂y psa; ta dziewczyna, kt贸rej placek zosta艂 najpierw zjedzony jako pierwsza mia艂a wyj艣膰 za m膮偶 (wr贸偶ba znana na Mazowszu)
Uczestnicy zabawy pisali imiona na dw贸ch kartkach: imiona dziewczyn na jednej, a ch艂opc贸w na drugiej. Potem dziewczyna przek艂uwa艂a z czystej strony kartk臋 z imionami ch艂opc贸w tak, by ich nie widzie膰. Dziewczyna mia艂a potem wyj艣膰 za m膮偶 za ch艂opca o imieniu, kt贸re przek艂u艂a. Ch艂opcy natomiast przek艂uwali kartk臋 z imionami dziewczyn. (wr贸偶ba nowoczesna, znana w ca艂ej Polsce) .

A Wy ? Wierzycie? Ja powiem Wam mo偶e na swoim przyk艂adzie.
W klasie trzeciej podstaw贸wki mieli艣my w艂a艣nie tak膮 zabaw臋 Andrzejkow膮. Wtedy podkochiwa艂am si臋 skrycie w innym ch艂opaku (ach ta mi艂o艣膰 :D ), wi臋c oczywi艣cie z nim wi膮za艂am wszelkie swoje przysz艂e plany, jak to dziecko :D
Do rzeczy, kiedy nauczycielka, Pani Alinka, kt贸r膮 tak dobrze wspominamy, kaza艂a wszystkim dziewczynom 艣ci膮gn膮膰 buty i ustawia艂a je w kierunku drzwi, jeden po drugim. Wygra艂 m贸j. I co ? Jako pierwsza jestem JU呕 m臋偶atk膮! :)
Druga sprawa, zwi膮zana z drug膮 wr贸偶b膮, kt贸ra dotyczy艂a wypisanych imion m臋skich na karteczce i przek艂uwania jej ig艂膮. Zapewne ju偶 domy艣lacie si臋, czyje imi臋 tam by艂o... :)

Zapewne dzi艣 jak M膮偶 wr贸ci z pracy co艣 tam si臋 powyg艂upiamy, mo偶e sprawdzimy ile dzieci nas czeka haha :D
Kolejnym w膮tkiem mojego dzisiejszego postu jest od偶ywka w sprayu, kt贸r膮 u偶ywam ju偶 po raz drugi, bardzo sobie j膮 chwal臋. 
Prezentuje si臋 ona nast臋puj膮co :


oczywi艣cie u mnie wersja niemiecka

Gliss Kur Oil Nutritive, Ekspresowa od偶ywka regeneracyjna (nowa wersja)

Ekspresowa od偶ywka regeneracyjna Gliss Kur Oil Nutritive z 8 cennymi olejkami upi臋kszaj膮cymi i kompleksem z p艂ynn膮 keratyn膮, do w艂os贸w podatnych na rozdwajanie. Natychmiast u艂atwione rozczesywanie oraz do 95% mniej rozdwojonych ko艅c贸w*.

*w por贸wnaniu do w艂os贸w przed piel臋gnacj膮.
Spos贸b u偶ycia: Przed u偶yciem wstrz膮sn膮膰! Spryska膰 wilgotne lub suche w艂osy. Nie sp艂ukiwa膰.


Jak dla mnie super, pryskam ni膮 przewa偶nie na wysuszone ju偶 w艂osy, nie musz臋 si臋 szarpa膰 z rozczesywaniem, zostawia na w艂osach pi臋kny zapach, jest wsz臋dzie dost臋pna. My艣l臋, 偶e stosowana od nasady przet艂u艣ci艂aby w艂osy, jednak mi to nie grozi ;)
Ma dobry sk艂ad, zawiera du偶o olei, co jest plusem dla suchych i zniszczonych w艂os贸w. 
Jest w opakowaniu z wygodnym atomizerem, jest wydajna. :)
Mia艂y艣cie z ni膮 styczno艣膰? :)
xoxo, Tysia

post powsta艂 dzi臋ki wsp贸艂pracy z www.kobieceporady.pl

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam t臋 od偶ywk臋 - od razu idzie 艂atwiej rozczesa膰 po niej w艂osy, wr臋cz przypomnia艂a艣 mi, 偶e jutro jak b臋d臋 w rossmannie mam j膮 zakupi膰 :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. o widzisz, polecam si臋 na przysz艂o艣膰 kochana ! ;D

      Usu艅
  2. Mnie ta wersja wyj膮tkowo bardzo nie s艂u偶yla i bardzo mi wysuszala wlosy. Mam jednak obecie fioletow膮 wlasnie z Gliss Kur i ta pieknie wygladza i ulatwia rozczesywanie :)
    W imieniu taty dzieki za偶yczenia imieninowe ;p dodaje do obs!

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. za zyczenia - nie ma sprawy ;D
      ja wszystkie odzywki gliss kur lubie, mialam ich juz kilka, w zaleznosci jaka mi sie konczyla to kupowalam inna nastepna i nie mam do nich zadnych zastrzezen :)

      Usu艅
  3. Lubi臋 te od偶ywki, mam aktualnie inn膮 wersj臋 :)

    OdpowiedzUsu艅
  4. Lubi臋 ich szampony i odzywki, czasami te偶 maseczki :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. ja rowniez, fajnie dociazaja i na koncowki rowniez maja dobry wplyw :)

      Usu艅
  5. Ten komentarz zosta艂 usuni臋ty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsu艅
  6. u mnie ta od偶ywka sprawdzi艂a si臋 ca艂kiem dobrze :) obserwuje i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. U mnie r贸wnie偶 :) ciesze si臋 bardzo i witam Ci臋 serdecznie :)

      Usu艅
  7. Moja przyjaci贸艂ka jest posiadaczk膮 tej od偶ywki te偶 bardzo j膮 zachwala :)
    Obserwuj臋 :*


    OdpowiedzUsu艅

dzi臋kuj臋, 偶e tu zagl膮dasz!
Je艣li Ci si臋 podoba - obserwuj!
w komentarzu zostaw adres - zajrz臋 na pewno!
za wszystko si臋 odwdzi臋czam i jestem tu na bie偶膮co ♥