piątek, 7 października 2016

30. Recencja Filmu '3096 dni' Sherry Hormann. - moja opinia - tysiatestuje.

Witam Was Kochane! 


Dziś przychodzę do Was z recenzją filmu, który oglądałam jakieś dobre pół roku temu. Przeraził mnie i zaciekawił, dlatego też chcę się z Wami podzielić, być może któraś z Was chętnie go obejrzy, bo myślę, że na prawdę warto.

 3096 dni ( oryginalnie 3096 tage) 

Film z roku 2013. Akcja rozgrywa się we Wiedniu, w marcu 1998r. 10-letnia Natascha Kampusch po kłótni z mamą idzie do szkoły sama, tym razem nie odwozi jej matka. W drodze do niej zostaje uprowadzona przez bezrobotnego Wolfganga Priklopila, który na ulicy wciąga ją do furgonetki i nie ma świadków tego zdarzenia. Oprawca wywozi dziewczynkę na obrzeża miasta do swojego domu, gdzie ma przygotowane dla niej miejsce w piwnicy pod garażem i ma też przejście bezpośrednio  z wnętrza domu, gdzie nigdy nikt nie spodziewałby się czegoś takiego. 
Wolfgang nie chce okupu za dziewczynkę - chce, by była ona już na zawsze jego własnością.
W pomieszczeniu pod garażem 2m na 3m dziewczyna spędza kolejne 8 lat swojego życia.

Główne role to :

Antonia Campbell - Hughes jako Natascha Kampusch 


Thure Lindhart jako Wolfgang Priklopil


 Amelia Pidgeon jako Młoda Natascha 


Trine Dyrholm jako Matka Nataschy

Nie będę pisała więcej na temat filmu, to po prostu trzeba obejrzeć.
Teraz przejdę do innej kwestii związanej z filmem, a mianowicie takiej, że ta historia  wydarzyła się na prawdę. 
Interesują mnie takie sprawy, więc usiadłam do laptopa i wygooglowałam wszystko co mnie interesowało, jestem dosłownie przerażona tym!

Austriaczka Natascha Kampusch, urodzona dnia 17 lutego 1988 roku we Wiedniu


Została uprowadzona , w latach 1998-2006 przetrzymywał ją i gwałcił w swojej piwnicy Austriak Wolfgang Priklopil 









Kampusch uciekła od porywacza 23 sierpnia 2006 roku. Po jej ucieczce Priklopil popełnił samobójstwo. Według psychologów, Natascha odczuwała silną emocjonalną więź ze swym porywaczem.
Matka Nataschy została oskarżona w maju 2008 roku o zorganizowanie porwania córki. (czego nie wiedziałam i wyczytałam tutaj . )
Mam też dla Was fragment rozmowy Nataschy z Ewą Drzyzgą - > http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/natascha-kampusch-u-ewy-drzyzgi,10447.html

Jestem po prostu w szoku - i po filmie i jeszcze bardziej chyba po tych faktach, które wyczytałam.
Interesuję się takimi sprawami, uwielbiam filmy o takiej tematyce, horrory i thrillery, ale nie takie, gdzie krew przelewa się przez ekran, tak jak już wspomniałam w 50ciu faktach o mnie :) .
Widziałyście? Słyszałyście ? 
buziaki dla Was, Tysia


23 komentarze:

  1. Świetna recenzja kochana ;DD
    Obserwuję ;*
    Poklikasz w linki w nowym poście ?
    xxveronica.blogpsot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. również je lubię, jednak zaciekawił mnie ten temat, tym bardziej, że to autentyczna historia ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam filmy typu thriller, dlatego obowiązkowo muszę obejrzeć ten film :))
    ps. dziękuję, ja też obserwuję :D
    www.igapaulina.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  4. Też niedawno oglądałam ten film i wywarł na mnie ogromne wrażenie, cała ta historia i niedowierzanie, że takie rzeczy dzieją się naprawdę.
    Zapraszam!
    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<
    Obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie też wręcz ciarki wywołuje !
      pozdrawiam! :)

      Usuń
  5. Jakos to nie dla mnie ale super sie czytało :*

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mniej ogromnie dziękuję za przeczytanie! <3

      Usuń
  6. oglądałam i fakt historia jest przerażająca :/ sam film jakoś mnie nie porwał bo trochę się dłużył..
    ale te fakty mnie przeraziły jeszcze bardziej..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rzeczywiście, trochę się dłużył.. lecz ja byłam zbyt zszokowana całą tą sprawą żeby o tym myśleć, ciekawiło mnie to, bo skojarzyłam tą historię z przypadkiem Josefa Fritzla .. masakra!

      Usuń
  7. Oglądałam ten film kilka razy. Nie mogę powiedzieć, że go uwielbiam bo to jest przerażające jak człowiek może drugiemu człowiekowi zrobić coś takiego...
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak mówisz! Straszne, ale niestety prawdziwe ;/

      Usuń
  8. Oglądałam i byłam przerażona, kiedy dowiedziałam się, że to prawdziwa historia...

    OdpowiedzUsuń
  9. Great post! Very interesting!
    Have a good new week!
    www.recklessdiary.ru

    OdpowiedzUsuń
  10. czasem oglądam, ale podchodzę do tego zbyt emocjonalnie
    więc częściej sięgam po coś lżejszego

    OdpowiedzUsuń
  11. może kiedyś to zobaczę :)
    bardzo ciekawy blog!
    czekam na więcej :)

    http://kaarollkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Filmu nie widziałam. Znam jednak dobrze tę historię. To okropne, co spotkało tę dziewczynę. Przerażające jest to, że takie rzeczy dzieją się wśród nas, naprawdę. Wiele razy byłam we Wiedniu i tym bardziej czuję, że te zdarzenia dotknęły realnych ludzi, Nataschę, jej rodzinę. Makabra. Kiedyś na pewno obejrzę ten film.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiem, czy jest to film dla mnie - przy takiej depresyjnej pogodzie wolę poczytać o czymś weselszym :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję, że tu zaglądasz!
Jeśli Ci się podoba - obserwuj!
w komentarzu zostaw adres - zajrzę na pewno!
za wszystko się odwdzięczam i jestem tu na bieżąco ♥