poniedziałek, 3 października 2016

27. Czarny protest - o co właściwie chodzi i moja postawa - tysiatestuje

Hej :)

W ostatnich dniach bardzo dużo można usłyszeć na temat Czarnego Protestu, zwanego też Czarnym Poniedziałkiem. Dziś się on odbył.
Co to właściwie jest ? Kilka słów wyjaśnienia i przedstawiam Wam moją postawę względem tego właśnie protestu.
Ta manifestacja to nic innego jak protest kobiet, które sprzeciwiły się rządowi. Dlaczego? A no dlatego, że nie podoba im się ustawa dotycząca całkowitego zabraniania aborcji, jednak nie tylko, bo wiąże się to też z prawami człowieka, gdzie każdy może decydować o swoim ciele, a tutaj, jak widać, nie zostaje to zachowane. Kobiety zainspirowane słowami Krystyny Jandy wyraziły sprzeciw. W ramach tego nie przyszły dziś do pracy i wyszły na ulice w ponad 60 miastach, dodane też zostały posty na portalach społecznościowych zaznaczone hashtagami.  

- To okrutne i nieludzkie prawo będzie zagrażało każdej z nas. Nie chcemy żyć w kraju, w którym przy łóżku ciężarnej kobiety czuwa policjant i prokurator, gdzie każde poronienie kończy się śledztwem, gdzie zgwałcone dziewczynki zmuszane są do rodzenia dzieci swoich gwałcicieli - czytamy na Facebooku. 

To, że coś jest możliwe do dokonania, nie oznacza, że musimy z tego korzystać. Nie chcesz aborcji? To jej sobie nie rób. Wiem, brutalne, ale w tym momencie konieczne.

Według mnie taką postawę powinni mieć wszyscy. Nie chodzi o to, że jestem za tym, żeby robić aborcję na prawo i lewo, ale każda kobieta powinna mieć wybór, jeśli to dziecko jest na przykład w wyniku gwałtu na 15-letniej dziewczynie, to co ? ma ona żyć ze świadomością, nie daj Boże z nienawiścią do tego dziecka? Bo rząd uważa, że tak jest lepiej ? Przecież to jest chore!!!

- Trudno na ulicy szukać kompromisu w dyskusji o aborcji. Kompromis najlepiej znajduje się przy stole – powiedziała premier Polski. Jest to wyraźne lekceważenie kobiet, które w sobotę pojawiły się pod Sejmem i pokazanie wszystkim, że takie protesty, jak ten poniedziałkowy, nie robią na Beacie Szydło wrażenia.

Chciałabym żyć w kraju, o którym poza jego granicami mówi się ze względów mniej wstydliwych. Awantura wokół Trybunału Konstytucyjnego, kompromitujący się Europosłowie, a teraz #czarnyprotest.
Jeśli nawet kobiety z Palestyny(!) zauważają nasz problem z zaostrzeniem prawa aborcyjnego, to jest moment, w którym powinniśmy zastanowić się, dokąd zmierzamy.


( zapożyczenia z noizz.pl )

Tak więc popieram i jestem z Wami wszystkimi całym sercem! Zacznijmy walczyć o ten kraj! Bo jest coraz gorzej! 
Z pozdrowieniami i życzę dobrej nocy moje kochane, piękne kobietki <3
Uciekam do mojego Męża na film :)
xoxo, Tysia

24 komentarze:

  1. Również popieram ! jako mama i jako kobieta !

    OdpowiedzUsuń
  2. Mocne :) Gratuluję odwagi :* Popieram calkowicie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każda kobieta ma prawo głosu, więc niech każda zastanowi się nad tym od tej drugiej strony :)
      cieszę się, że jest nas więcej!
      buziaki! :*

      Usuń
  3. Ja popieram protest i Twoje slowa :) Dobra robota!

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję i cieszę się! :)
      buziaki!!! :)

      Usuń
  4. Ja również jestem za wolnym wyborem, co nie znaczy,ze jestem za aborcja w kazdym wypadku, po prostu uwazam, ze w pewnym przypadkach jest wskazana, nie jestem przez to ''morderczynią''. To chore myslenie. Popieram Cię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie kochana, tak właśnie uważam i również myślę, że każdy powinien mieć prawo do własnych wyborów a nie odgórnie narzucone kto ma co i jak robić! buziaki!

      Usuń
  5. również popieram! #mybodymychoice

    OdpowiedzUsuń
  6. popieram Twoje zdanie. Również nie jestem za dokonywaniem aborcji z powodu czyjegoś "widzi mi się" ale w niektórych sytuacjach jest ona wg mnie dopuszczalna. Kobiety powinny mieć wtedy możliwość wyboru; rząd nie powinien na siłę chcieć ze wszystkich robić świętych męczenników.
    Pozdrawiam
    www.zyciejakpomarancze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak jak mówisz! pozdrawiam również :)

      Usuń
  7. Myślę całkowicie tak samo. Jestem ciekawa czy tak samo mówiłyby te wszystkie osoby przeciw aborcji gdyby ich zgwałcono, a później kazali rodzić i jeszcze wychowywać takie niechciane dziecko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Straszne to jest, co chcą wprowadzić bo narobi to wiele krzywdy i cierpienia, zwłaszcza dla kobiet ale też dla tych dzieci które przyjdą na świat nie chciane, bardzo chore lub z gwałtu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. straszne.. ale taki mamy kraj, jaki potrafimy zrobić, jak to lecą słowa piosenki, trzeba się odezwać!

      Usuń
  9. Zgadzam się w 100% z Tobą, ale niestety jest wiele osób, które są za nową ustawą. I uwierz - potrafią być na maksa nieprzyjemne. Ostatnio poruszyliśmy ten temat na jednej z lekcji i okazało się, że nasza nauczycielka jest całkowicie za zakazem aborcji. Jedna z moich znajomych nie zgodziła się z tym (jak cała reszta z resztą), na co nauczycielka nazwała ją "głupią, niedorozwiniętą, puszczalską i noszącą spodnie do pół dupy". Ciekawe, czy politycy też by ją tak nazwali... czasami tracę wiarę w ludzi.
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jestem na prawdę w szoku! ja na miejscu Twojej koleżanki poszłabym do dyrektora, bo żaden nauczyciel nie ma prawa, żeby poniżać swoich uczniów! skoro ma świadków w postaci reszty klasy - nie zawahałabym się! poza tym każdy ma prawo do wolności słowa!
      pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję za odwiedziny :):)

      Usuń
  10. Ja też popieram! ;) Obserwuję :D
    Pozdrawiam ♥ #Smile
    Nasz blog - klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miło mi bardzo, pozdrawiam również :)

      Usuń
  11. Ja absolutnie nie jestem za aborcją na życzenie, ale uważam, że zmiany dotychczasowych, dobrych, kompromisowych rozwiązań, są złe. Przepisów dotyczących aborcji nie powinno się zaostrzać. Dlatego popieram #czarnyprostest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak mówisz, niech każda kobieta o sobie decyduje!
      pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  12. zgadzam się z Tobą w 100%!!!
    Wiadomo, że nikt nikogo nie chce krzywdzić (a jeśli ktoś chce to i tak znajdzie na to inny sposób), tylko miec prawo wyboru i móc decydować o SOBIE i swoim życiu!!!

    OdpowiedzUsuń

dziękuję, że tu zaglądasz!
Jeśli Ci się podoba - obserwuj!
w komentarzu zostaw adres - zajrzę na pewno!
za wszystko się odwdzięczam i jestem tu na bieżąco ♥